Címlap Hírek
Hírek
Hogyan látja egy kollégista a digitális oktatást? 2. rész, Kalmár Kata, 9.F PDF Nyomtatás E-mail


Amikor megtudtam, hogy az utolsó néhány hónapomat otthon kell töltenem, bevallom kicsit örültem. Nem kell iskolába járni, korán kelni stb.… Akkor még nem tudtam, hogy ilyen jól meg lesz oldva a digitális oktatás. Az osztályom főleg a Google Clasroomon kapja meg a házi feladatokat és a legtöbb dolgozatot Redmentán írjuk meg. Az első hetekben nagyon nehezen boldogultam egyedül. Sokkal többnek éreztem a nyomást, ami rám nehezedett, mint eddig. Többet ültem a laptopom és a tankönyveim előtt, ami miatt sokszor már nagyon fájt a fejem és a derekam. De egy kis idő után sikerült belerázódnom a jelenlegi helyzetbe. Rájöttem, hogyha esténként rendszeresen sportolok és a nap folyamán jobban beosztom az időmet, sokkal jobban fogom bírni a tanulást és nem lesz túl megterhelő. Hálás vagyok a tanáraimnak a türelmükért és a kitartásukért! Ha nem lettek volna ránk ekkora tekintettel, lehet nem tudtam volna ilyen könnyen beleszokni a digitális oktatásba. Sokkal nagyobb odafigyeléssel írom meg a házi feladataimat, hiszen ennek most nagyon nagy a jelentősége, hogy a későbbiekben ne legyenek akkora nehézségek a tananyaggal. Persze még így se ugyanaz. Számomra is meglepő, hogy ennyire hiányzik a kollégium, az iskola, de mindenekelőtt az osztályom. Egyedül sokkal magányosabb vagyok még úgy is, hogy online tudom tartani a kapcsolatot az osztálytársaimmal. Ennek ellenére szerintem itthon sokkal könnyebb a tanulás, mint a kollégiumban. Én oszthatom be az időmet, és így sokkal szabadabbnak érzem magam. Bár erről megoszlanak a vélemények. Van, akinek romlott az átlaga, de van, akinek sokkal jobb lett. Abban viszont biztos mind egyet értünk a diákokkal, hogy jobb lenne az unalmas, magányos napok helyett együtt lenni.

Kalmár Kata, 9.f

 
Magyarország jó tanulója, jó sportolója – 2019 PDF Nyomtatás E-mail

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma, Erdélyi Virágot a pápai Türr István Gimnázium tanulóját, és az ajkai Sun-Dome sport egyesület karate versenyzőjét, újra érdemesnek találta ,,Magyarország jó tanuló, és jó sportolói cím" elismerésére.

Büszkék vagyunk Rád!!!

 
Digitális oktatás egy érettségiző szemével, 1. rész, Bakk Dániel 12.G PDF Nyomtatás E-mail


 
Digitális oktatás egy érettségiző szemével PDF Nyomtatás E-mail


A digitális oktatás közel sem indult zökkenőmentesen. A hirtelen helyzet változás, miszerint jövő hét hétfőtől nem járunk iskolába, azt gondolom mindenkit felkészületlenül ért. Az első hét nagyjából annak a kitalálásából állt, hogy hogyan, miképpen lesz megvalósítva az oktatás az interneten keresztül. Nekem elég vegyes érzelmeim vannak ezzel a dologgal kapcsolatban. Azt gondolom, hogy akik engem tanítottak, megpróbálták kihozni a maximumot a helyzetből. A Classroomon keresztül feladatokat és vázlatokat küldtek, míg a Discordon aki úgy gondolta, hogy fontos, az órát tartott. Azt gondolom, hogy akik használták a Discordot, azok hatékonyabban tudtak tanítani, mint akik csak átküldték az anyagot a Classroomon keresztül.

Azonban minden igyekezett ellenére gyakran akadtak technikai problémák vagy a mi tapasztalatlanságunkból adódó félreértések. Volt, amikor nem volt hang, nem tudott valaki beszélni, elnézte az időt, elaludt, ilyesmik. Mindezek mellett azt is megkell jegyeznem, hogy az engem tanító tanárok ezzel kapcsolatban nagyon megértőek voltak és nem akadtak fenn azon, ha pár perccel később érkezett be az adott dolgozat vagy ha jeleztük, hogy technikai probléma miatt esetleg most nem tudunk kommunikálni.

Ha már dolgozat. Megemlítésre való, hogy az én tanáraim szerintem nagyon is helyén kezelték ezeket a digitális számonkéréseket. Nekünk a saját érdekünk és lelkiismeretünk tárgya volt az, hogy ki mennyire becsületesen áll hozzá ehhez a témához. Ők a legnagyobb bizalommal fordultak felénk, amit innen is köszönök.

Az érettségire ilyen formában felkészülni nehéz volt szerintem. Azt gondolom, jobb eredmények születhettek volna, ha az iskola falain belül készülhettünk volna fel a májusi megmérettetésre, de a helyzeten senki nem változtathatott. Vírus így, vírus úgy, érettségizni kellett és azt gondolom, hogy a többség megpróbálta kihozni a helyzetből azt, amit lehetett és a lehető legjobb vizsgát tette ebben az állapotban.

Nyilvánvalóan ezek a saját élményeim. Nem tudom, hogy máshol hogyan, miként valósult meg ez a távoktatás. Valahol sikeresen, valahol kevésbé. Ebben a helyzetben a dolog nagyon kétoldalú, a tanároknak is máshogy kell órát tartani, ahogy a diákoknak is alkalmazkodniuk kell a helyzethez, ami gyakran nem egyszerű.

Bakk Dániel, 12.G

 
« ElsőElőző12345678910KövetkezőUtolsó »

10. oldal / 168


Joomla!. XHTML and CSS.